От Иоанна святое благовествование, глава 3

Бе же человек от фарисей, никодим имя ему, князь жидовский: сей прииде ко Иисусу нощию и рече ему: равви, вем, яко от Бога пришел еси учитель: никтоже бо может знамений сих творити, яже ты твориши, аще не будет Бог с ним. Отвеща Иисус и рече ему: аминь, аминь глаголю тебе: аще кто не родится свыше, не может видети Царствия Божия. Глагола к нему никодим: како может человек родитися стар сый? еда может второе внити во утробу матере своея и родитися? Отвеща Иисус: аминь, аминь глаголю тебе: аще кто не родится водою и Духом, не может внити во Царствие Божие: рожденное от плоти плоть есть, и рожденное от Духа дух есть. Не дивися, яко рех ти: подобает вам родитися свыше. Дух, идеже хощет, дышет, и глас его слышиши, но не веси, откуду приходит и камо идет: тако есть всяк (человек) рожденный от Духа. Отвеща никодим и рече ему: како могут сия быти? Отвеща Иисус и рече ему: ты еси учитель израилев, и сих ли не веси? Аминь, аминь глаголю тебе, яко, еже вемы, глаголем, и еже видехом, свидетелствуем, и свидетелства нашего не приемлете: аще земная рекох вам, и не веруете: како, аще реку вам небесная, уверуете? И никтоже взыде на небо, токмо сшедый с небесе Сын Человеческий, сый на небеси: и якоже моисей вознесе змию в пустыни, тако подобает вознестися Сыну Человеческому, да всяк веруяй в онь не погибнет, но имать живот вечный. Тако бо возлюби Бог мир, яко и Сына своего единороднаго дал есть, да всяк веруяй в онь не погибнет, но имать живот вечный. Не посла бо Бог Сына своего в мир, да судит мирови, но да спасется им мир. Веруяй в онь не будет осужден: а не веруяй уже осужден есть, яко не верова во имя единороднаго Сына Божия. Сей же есть суд, яко свет прииде в мир, и возлюбиша человецы паче тму, неже свет: беша бо их дела зла. Всяк бо делаяй злая ненавидит света и не приходит к свету, да не обличатся дела его, яко лукава суть: творяй же истину грядет к свету, да явятся дела его, яко о Бозе суть соделана. По сих (же) прииде Иисус и ученицы его в жидовскую землю: и ту живяше с ними и крещаше. Бе же иоанн крестя во еноне близ салима, яко воды многи бяху ту: и прихождаху и крещахуся: не у бо бе всажден в темницу иоанн. Бысть же стязание от ученик иоанновых со иудеи о очищении: и приидоша ко иоанну и рекоша ему: равви, иже бе с тобою об он пол иордана, емуже ты свидетелствовал еси, се, сей крещает, и вси грядут к нему. Отвеща иоанн и рече: не может человек приимати ничесоже, аще не будет дано ему с небесе. Вы сами мне свидетелствуете, яко рех: несмь аз Христос, но яко послан есмь пред ним. Имеяй невесту жених есть: а друг женихов, стоя и послушая его, радостию радуется за глас женихов: сия убо радость моя исполнися: оному подобает расти, мне же малитися. Грядый свыше над всеми есть: сый от земли от земли есть и от земли глаголет: грядый с небесе над всеми есть, и еже виде и слыша, сие свидетелствует: и свидетелства его никтоже приемлет. Приемый его свидетелство верова, яко Бог истинен есть. Егоже бо посла Бог, глаголголы Божия глаголет: не в меру бо Бог дает Духа. Отец (бо) любит Сына и вся даде в руце его. Веруяй в Сына имать живот вечный: а иже не верует в Сына, не узрит живота, но гнев Божий пребывает на нем.