От Луки святое благовествование, глава 9

Созвав же обанадесяте, даде им силу и власть на вся бесы, и недуги целити: и посла их проповедати Царствие Божие и изцелити болящыя. И рече к ним: ничесоже возмите на путь: ни жезла, ни пиры, ни хлеба, ни сребра, ни по двема ризама имети: и в оньже дом внидете, ту пребывайте, и оттуду исходите: и елицы аще не приемлют вас, исходяще от града того, и прах от ног ваших оттрясите, во свидетелство на ня. Исходяще же прохождаху сквозе веси, благовествующе и изцеляюще всюду. Слыша же ирод четвертовластник бывающая от него вся и недоумевашеся: зане глаголемо бе от неких, яко иоанн воста от мертвых: от инех же, яко илиа явися: от других же, яко пророк един от древних воскресе. И рече ирод: иоанна аз усекнух: кто же есть сей, о немже аз слышу таковая? И искаше видети его. И возвращшеся апостоли поведаша ему, елика сотвориша: и поимь их, отиде един на место пусто града, нарицаемаго вифсаида. Народи же разумевше, по нем идоша: и приемь их, глаголаше им о Царствии Божии и требующыя изцеления целяше. День же начат прекланятися. Приступльше же обанадесяте рекоша ему: отпусти народ, да шедше во окрестныя веси и села витают и обрящут брашно: яко зде в пусте месте есмы. Рече же к ним: дадите им вы ясти. Они же реша: несть у нас вящше, токмо пять хлеб и рыбе две, аще убо не шедше мы купим во вся люди сия брашна. Беху бо мужей яко пять тысящ. Рече же ко учеником своим: посадите их на купы по пятидесят. И сотвориша тако, и посадиша их вся. Приим же пять хлеб и обе рыбе, воззрев на небо, благослови их, и преломи, и даяше учеником, предложити народу. И ядоша, и насытишася вси: и взяша избывшыя им укрухи кошя дванадесяте. И бысть егда моляшеся един, с ним беху ученицы: и вопроси их, глаголя: кого мя глаголют народи быти? Они же отвещавше реша: иоанна крестителя: инии же илию: друзии же, яко пророк некий от древних воскресе. Рече же им: вы же кого мя глаголете быти? Отвещав же петр рече: Христа Божия. Он же запрещь им, повеле ни комуже глаголати сего, рек, яко подобает Сыну Человеческому много пострадати, и искушену быти от старец и архиерей и книжник, и убиену быти, и в третий день востати. глаголаше же ко всем: аще кто хощет по мне ити, да отвержется себе, и возмет крест свой, и последует ми. Иже бо аще хощет душу свою спасти, погубит ю: а иже погубит душу свою мене ради, сей спасет ю. Что бо пользы имать человек, приобрет мир весь, себе же погубив или отщетив? Иже бо аще постыдится мене и моих словес, сего Сын Человеческий постыдится, егда приидет во славе своей и Отчей и святых ангел. глаголю же вам воистинну: суть нецыи от зде стоящих, иже не имут вкусити смерти, дондеже видят Царствие Божие. Бысть же по словесех сих яко дний осмь, и поемь петра и иоанна и иакова, взыде на гору помолитися. И бысть егда моляшеся, видение лица его ино, и одеяние его бело блистаяся. И се, мужа два с ним глаголюща, яже беста моисей и илиа, явльшася во славе, глаголаста же исход его, егоже хотяше скончати во Иерусалиме. Петр же и сущии с ним бяху отягчени сном: убуждшеся же видеша славу его, и оба мужа стояща с ним. И бысть егда разлучистася от него, рече петр ко Иисусу: наставниче, добро есть нам зде быти: и сотворим сени три, едину тебе, и едину моисеови, и едину илии: не ведый, еже глаголаше. Се же ему глаголющу, бысть облак, и осени их: убояшася же, вшедше во облак. И глас бысть из облака, глаголя: сей есть Сын мой возлюбленный, того послушайте. И егда бысть глас, обретеся Иисус един. И тии умолчаша, и ни комуже возвестиша в тыя дни ничесоже от тех, яже видеша. Бысть же в прочий день, сшедшым им с горы, срете его народ мног. И се, муж из народа возопи, глаголя: учителю, молютися, призри на сына моего, яко единороден ми есть: и се дух емлет его, и внезапу вопиет, и пружается с пенами, и едва отходит от него, сокрушая его: и молихся учеником твоим, да ижденут его: и не возмогоша. Отвещав же Иисус рече: о, роде неверный и развращенный, доколе буду в вас и терплю вы? приведи (ми) сына твоего семо. Еще же грядущу ему, поверже его бес и стрясе. Запрети же Иисус духови нечистому, и изцели отрока, и вдаде его отцу его. Дивляхуся же вси о величии Божии. Всем же чудящымся о всех, яже творяше Иисус, рече ко учеником своим: вложите вы во ушы ваши словеса сия: Сын бо Человеческий имать предатися в руце человечесте. Они же не разумеша глаголгола сего, бе бо прикровен от них, да не ощутят его: и бояхуся вопросити его о глаголголе сем. Вниде же помышление в них, кто их вящший бы был. Иисус же ведый помышление сердец их, приемь отроча, постави е у себе и рече им: иже аще приимет сие отроча во имя мое, мене приемлет: и иже аще мене приемлет, приемлет пославшаго мя: иже бо менший есть в вас, сей есть велик. Отвещав же иоанн рече: наставниче, видехом некоего о имени твоем изгоняща бесы: и возбранихом ему, яко вслед не ходит с нами. И рече к нему Иисус: не браните: иже бо несть на вы, по вас есть. Бысть же егда скончавахуся дние восхождению его, и той утверди лице свое ити во Иерусалим: и посла вестники пред лицем своим: и изшедше внидоша в весь самарянску, яко да уготовят ему: и не прияша его, яко лице его бе грядущее во Иерусалим. Видевша же ученика его иаков и иоанн, реста: Господи, хощеши ли, речема, да огнь снидет с небесе и потребит их, якоже и илиа сотвори? Обращься же запрети има, и рече: не веста, коего духа еста вы: Сын бо Человеческий не прииде душ человеческих погубити, но спасти. И идоша во ину весь. Бысть же идущым им по пути, рече некий к нему: иду по тебе, аможе аще идеши, Господи. И рече ему Иисус: лиси язвины имут, и птицы небесныя гнезда: Сын же Человеческий не имать где главу подклонити. Рече же ко другому: ходи вслед мене. Он же рече: Господи, повели ми, да шед прежде погребу отца моего. Рече же ему Иисус: остави мертвыя погребсти своя мертвецы: ты же шед возвещай Царствие Божие. Рече же и другий: иду по тебе, Господи: прежде же повели ми отвещатися, иже суть в дому моем. Рече же к нему Иисус: никтоже возложь руку свою на рало и зря вспять, управлен есть в Царствии Божии.