От Марка святое благовествование, глава 13

И исходящу ему от церкве, глагола ему един от ученик его: учителю, виждь, каково камение и какова здания. И отвещав Иисус рече ему: видиши ли сия великая здания? не имать остати зде камень на камени, иже не разорится. И седящу ему на горе елеонстей прямо церкве, вопрошаху его единаго петр и иаков, и иоанн и андрей: рцы нам, когда сия будут? и кое (будет) знамение, егда имут вся сия скончатися? Иисус же отвещав им, начат глаголати: блюдитеся, да не кто вас прельстит. Мнози бо приидут во имя мое, глаголюще, яко аз есмь: и многи прельстят. Егда же услышите брани и слышания бранем, не ужасайтеся: подобает бо быти: но не у кончина. Востанет бо язык на язык, и царство на царство: и будут труси по местом, и будут глади и мятежи. Начало болезнем сия. Блюдитеся же вы сами: предадят бо вы в сонмища, и на соборищих биени будете: и пред воеводы и цари ведени будете мене ради, во свидетелство им. И во всех языцех подобает прежде проповедатися Евангелию. Егда же поведут вы предающе, не прежде пецытеся, что возглаголете, ни поучайтеся: но еже аще дастся вам в той час, се глаголите: не вы бо будете глаголющии, но Дух святый. Предаст же брат брата на смерть, и отец чадо: и востанут чада на родители и убиют их. И будете ненавидими всеми имене моего ради: претерпевый же до конца, той спасен будет. Егда же узрите мерзость запустения, реченную даниилом пророком, стоящу, идеже не подобает: чтый да разумеет: тогда сущии во иудеи да бежат на горы: и иже на крове, да не слазит в дом, ни да внидет взяти чесо от дому своего: и иже на селе сый, да не возвратится вспять взяти ризу свою. Горе же непраздным и доящым в тыя дни. Молитеся же, да не будет бегство ваше в зиме. Будут бо дние тии скорбь, якова не бысть такова от начала создания, еже созда Бог, доныне, и не будет. И аще не бы Господь прекратил дний, не бы убо спаслася всяка плоть: но избранных ради, ихже избра, прекратит дни. Тогда аще кто речет вам: се, зде Христос, или: се, онде: не имите веры. Востанут бо лжехристи и лжепророцы и дадят знамения и чудеса, еже прельстити, аще возможно, и избранныя. Вы же блюдитеся: се, прежде рех вам вся. Но в тыя дни, по скорби той, солнце померкнет, и луна не даст света своего, и звезды будут с небесе спадающя, и силы, яже на небесех, подвижутся. И тогда узрят Сына Человеческаго грядуща на облацех с силою и славою многою. И тогда послет ангелы своя и соберет избранныя своя от четырех ветр, от конца земли до конца неба. От смоковницы же научитеся притчи: егда уже ветвие ея будет младо и изращает листвие, ведите, яко близ есть жатва: тако и вы, егда сия видите бывающа, ведите, яко близ есть, при дверех. Аминь глаголю вам, яко не имать прейти род сей, дондеже вся сия будут. Небо и земля прейдут, словеса же моя не прейдут. О дни же том или о часе никтоже весть, ни ангели, иже суть на небесех, ни Сын, токмо Отец. Блюдите, бдите и молитеся: не весте бо, когда время будет. Якоже человек отходя оставль дом свой, и дав рабом своим власть, и комуждо дело свое, и вратарю повеле, да бдит. Бдите убо: не весте бо, когда господь дому приидет, вечер, или полунощи, или в петлоглашение, или утро: да не пришед внезапу, обрящет вы спящя. А яже вам глаголю, всем глаголю: бдите.