Деяния святых апостолов, глава 10

Муж же некий бе в кесарии, именем корнилий, сотник от спиры нарицающияся италийския, блгоговеин и бояйся Бога со всем домом своим, творяй милостыни многи людем и моляйся Богу всегда: виде в видении яве, яко в час девятый дне, ангела Божия сшедша к нему и рекша ему: корнилие. Он же воззрев нань и пристрашен быв рече: что есть, Господи? рече же ему: молитвы твоя и милостыни твоя взыдоша на память пред Бога: и ныне посли во июппию мужей и призови симона, нарицаемаго петра: сей странствует у некоего симона усмаря, емуже есть дом при мори: той речет тебе глаголы, в нихже спасешися ты и весь дом твой. И якоже отиде ангел глаголяй корнилию, пригласив два от рабов своих и воина благочестива от служащих ему и сказав им вся, посла их во июппию. Воутрие же, путьшествующым им и ко граду приближающымся, взыде петр на горницу помолитися, о часе шестем. Бысть же приалчен и хотяше вкусити: готовящым же онем, нападе нань ужас, и виде небо отверсто и сходящ нань сосуд некий, яко плащаницу велию, по четырем краем привязан и низу спущаемь на землю, в немже бяху вся четвероногая земли и зверие и гади и птицы небесныя. И бысть глас к нему: востав, петре, заколи и яждь. Петр же рече: никакоже, Господи, яко николиже ядох всяко скверно или нечисто. И (се) глас паки к нему вторицею: яже Бог очистил есть, ты не скверни. Сие же бысть трищи: и паки взяся сосуд на небо. Якоже в себе недоумевашеся петр, что бы было видение, еже виде, и се, мужие посланнии от корнилиа, вопрошше и уведевше дом симонов, сташа пред враты и возглашше вопрошаху, аще симон, нарицаемый петр, зде странствует. Петру же размышляющу о видении, рече ему Дух: се, мужие трие ищут тебе: но востав сниди и иди с ними, ничтоже разсуждая: зане аз послах их. Сошед же петр к мужем посланным к нему от корнилиа, рече: се, аз есмь, егоже ищете: кая есть вина, еяже ради приидосте? Они же рекоша: корнилий сотник, муж праведен и бояйся Бога, свидетелствован от всего языка иудейска, увещен есть от ангела свята призвати тя в дом свой и слышати глаголы от тебе. Призвав же их учреди: наутрие же петр востав иде с ними, и нецыи от братий, иже от июппии, идоша с ним: и наутрие внидоша в кесарию. Корнилий же бе чая их, созвав сродники своя и любезныя други. Якоже бысть внити петру, срете его корнилий, и пад на ногу его поклонися. Петр же воздвиже его, глаголя: востани: и аз сам человек есмь. И с ним беседуя, вниде и обрете собравшыяся многи: рече же к ним: вы весте, яко не лепо есть мужу иудеанину прилеплятися или приходити ко иноплеменнику: и мне Бог показа ни единаго скверна или нечиста глаголати человека: темже и без сумнения приидох призван: вопрошаю вы убо, коея ради вины посласте по мене? И корнилий рече: от четвертаго дне даже до сего часа бех постяся и в девятый час моляся в дому моем: и се, муж ста предо мною во одежди светле и рече: корнилие, услышана бысть молитва твоя, и милостыни твоя помянушася пред Богом: посли убо во июппию и призови симона, иже нарицается петр: сей странствует в дому симона усмаря близ моря: иже пришед возглаголет тебе. Абие убо послах к тебе, ты же добре сотворил еси пришед: ныне убо вси мы пред Богом предстоим слышати вся повеленная тебе от Бога. Отверз же петр уста, рече: поистинне разумеваю, яко не на лица зрит Бог, но во всяцем языце бояйся его и делаяй правду приятен ему есть: слово, еже посла сыном израилевым, благовествуя мир Иисус Христом: сей есть всем Господь: вы весте глагол бывший по всей иудеи, наченшийся от галилеи, по крещении, еже проповеда иоанн: Иисуса, иже от назарета, яко помаза его Бог Духом святым и силою, иже пройде благодателствуя и исцеляя вся насилованныя от диавола, яко Бог бяше с ним: и мы есмы свидетеле всех, яже сотвори во стране иудейстей и во Иерусалиме: егоже и убиша, повешше на древе. Сего Бог воскреси в третий день и даде ему явлену быти, не всем людем, но нам свидетелем преднареченным от Бога, иже с ним ядохом и пихом, по воскресении его от мертвых: и повеле нам проповедати людем и засвидетелствовати, яко той есть нареченный от Бога судия живым и мертвым: о сем вси пророцы свидетелствуют, оставление грехов прияти именем его всякому верующему в онь. Еще же глаголющу петру глаголы сия, нападе Дух святый на вся слышащыя слово. И ужасошася иже от обрезания вернии, елицы приидоша с петром, яко и на языки дар святаго Духа излияся: слышаху бо их глаголющих языки и величающих Бога. Тогда отвеща петр: еда воду возбранити может кто, еже не креститися сим, иже Дух святый прияша, якоже и мы? Повеле же им креститися во имя Иисус Христово. Тогда молиша его пребыти у них дни некия.