Деяния святых апостолов, глава 24

По пятих же днех сниде архиерей ананиа со старцы и с ритором некиим тертиллом, иже сказаша игемону о павле. Призвану же бывшу ему, начат клеветати тертилл, глаголя: мног мир улучающе тобою, и исправления бываемая языку сему твоим промышлением, всяким же образом и везде приемлем, державный филиксе, со всяким благодарением: но да не множае стужаю тебе, молю тя послушати нас вкратце твоею кротостию: обретохом бо мужа сего губителя и движуща противление всем иудеем живущым по вселенней и предстателя (суща) назорейстей ереси, иже и церковь покусися осквернити, егоже и яхом и по закону нашему хотехом судити ему: пришед же лисиа тысящник, многою силою от рук наших исхити его и к тебе посла, повелев (и нам) поемлющым нань ити к тебе: от негоже возможеши сам разсудив о всех сих познати, о нихже мы поемлем нань. Сложишася же и иудее, глаголюще сим тако быти. Отвеща же павел, поманувшу ему игемону глаголати: от многих лет суща тя судию праведна языку сему сведый, благодушнее яже о мне отвещаю, могущу ти разумети, яко не множае ми есть дний дванадесятих, отнележе взыдох поклонитися во Иерусалим: и ни в церкви обретоша мя к кому глаголюща или разврат творяща народу, ни в сонмищих, ни во граде, ниже довести могут, елика тебе ныне на мя глаголют: исповедую же тебе сие, яко в пути, егоже сии глаголют ересь, тако служу отеческому Богу, веруя всем сущым в законе и пророцех писаным, упование имый на Бога, яко воскресение хощет быти мертвым, праведником же и грешником, егоже и сами сии чают: о сем же и аз подвизаюся, непорочну совесть имети всегда пред Богом же и человеки: по летех же многих приидох сотворити милостыни во язык мой и приношения: в нихже обретоша мя очищенна в церкви, ни с народом, ниже с молвою, нецыи от асии иудее, имже подобаше пред тя приити и глаголати, аще имут что на мя: или сами тии да глаголют, аще кую обретоша во мне неправду, ставшу ми в сонмищи, разве единаго сего гласа, имже возопих стоя в них, яко о воскресении мертвых аз суд приемлю днесь от вас. Слышав же сия филикс отвеща им, известнее уведев яже о пути сем, глаголя: егда лисиа тысящник приидет, разсужду яже о вас. Повеле же сотнику стрещи павла, и имети ослабу, и ни единому же возбраняти от своих ему служити или приходити к нему. По днех же некиих пришед филикс со друсиллиею женою своею сущею иудеанынею, призва павла, да слышит от него веру, яже во Христа Иисуса. Глаголющу же ему о правде и о воздержании и о суде хотящем быти, пристрашен быв филикс отвеща: ныне убо иди, время же получив призову тя. Вкупе же и надеяся, яко мзда дастся ему от павла, яко да отпустит его: темже и часто призывая его, беседоваше с ним. Двема же летома скончавшемася прият изменение филикс поркиа фиста: хотя же угодное сотворити иудеем филикс, остави павла связана.