Деяния святых апостолов, глава 25

Фист же убо приимь власть, по триех днех взыде во Иерусалим от кесарии. Сказаша же ему архиерее и первии от иудей на павла и моляху его, просяще благодати нань, яко да послет его во Иерусалим, ков творяще, яко да убиют его на пути. Фист же повеле павла стрещи в кесарии, сам тамо хотя вскоре изыти: иже убо сильнии в вас, рече, со мною шедше, аще есть кая неправда в мужи сем, да глаголют нань. Пребыв же у них не множае десяти дний, сниде в кесарию: на утрие сед на судищи, повеле павла привести. Приведену же бывшу ему, окрест сташа иже от Иерусалима сшедшии иудее, многи и тяжки вины приносяще на павла, ихже не можаху изявити: отвещавающу ему, яко ни на закон иудейский, ни на церковь, ни на кесаря что согреших. Фист же хотя угодное иудеем сотворити, отвещав павлови рече: хощеши ли, во Иерусалим возшед, тамо о сих суд прияти от мене? Рече же павел: на судищи кесареве стоя есмь, идеже ми достоит суд прияти: иудей ни чимже обидех, якоже и ты добре веси: аще бо неправдую или достойно смерти сотворих что, не отмещуся умрети: аще ли же ничтоже есть во мне, еже сии на мя клевещут, никтоже мя может тем выдати: кесаря нарицаю. Тогда фист состязався с советники, отвеща: кесаря ли нарекл еси? к кесарю пойдеши. Днем же минувшым неким, агриппа царь и верникиа снидоста в кесарию целовати фиста. И якоже многи дни пребыста ту, фист сказа царю яже о павле, глаголя: муж некий есть оставлен от филикса узник, о немже, бывшу ми во Иерусалиме, явиша архиерее и старцы иудейстии, просяще нань суда. К нимже отвещах, яко несть обычай римляном выдати человека коего на погибель, прежде даже оклеветаемый не имать пред лицем клевещущих его и место ответа приимет о своем согрешении. Сшедшымся же им зде, закоснение ни едино сотворь, на утрие сед на судищи, повелех привести мужа. Окрест же его ставше клеветницы, ни едину вину, яже аз непщевах, нанесоша: стязания же некая о своей различней вере имяху к нему и о некоем Иисусе умершем, егоже глаголаше павел жива быти. Недоумеяся же аз о взыскании сих, глаголах, аще хощет ити во Иерусалим и тамо суд прияти о сих. Павлу же нарекшу блюдену быти ему до разсуждения августа, повелех блюсти его, дондеже послю его к кесарю. Агриппа же к фисту рече: хотел бых и сам человека сего слышати. Он же рече: утре услышиши его. На утрие же пришедшу агриппе и верникии со многою гордостию и вшедшым в судебную палату с тысящники и с нарочитыми мужи града, и повелевшу фисту, приведен бысть павел. И рече фист: агриппо царю и вси сущии с нами мужие, видите сего, о немже все множество иудей стужаху ми во Иерусалиме же и зде, вопиюще, яко не подобает жити ему ктому: аз же разумев ничтоже достойно смерти сотворша его, и самому же сему нарекшу севаста, судих послати его: о немже известное что писати господину не имам: темже и приведох его пред вас, наипаче же пред тя, агриппо царю, яко да разсуждению бывшу имам что писати: безсловесно бо мнится ми, посылающу юзника, а вины, яже нань, не сказати.