От Иоанна святое благовествование, глава 12

Иисус же прежде шести дний пасхи прииде в вифанию, идеже бе лазарь умерый, егоже воскреси от мертвых. Сотвориша же ему вечерю ту, и марфа служаше: лазарь же един бе от возлежащих с ним. Мариа же приемши литру мира нарда пистика многоценна, помаза нозе Иисусове, и отре власы своими нозе его: храмина же исполнися от вони масти (благовонныя). Глагола же един от ученик его, иуда симонов искариотский, иже хотяше его предати: чесо ради миро сие не продано бысть на триех стех пенязь и дано нищым? Сие же рече, не яко о нищих печашеся, но яко тать бе, и ковчежец имеяше, и вметаемая ношаше. Рече же Иисус: не дейте ея, да в день погребения моего соблюдет е: нищыя бо всегда имате с собою, мене же не всегда имате. Разуме же народ мног от иудей, яко ту есть: и приидоша не Иисуса ради токмо, но да и лазаря видят, егоже воскреси от мертвых. Совещаша же архиерее, да и лазаря убиют, яко мнози его ради идяху от иудей и вероваху во Иисуса. Во утрий (же) день народ мног пришедый в праздник, слышавше, яко Иисус грядет во Иерусалим, прияша ваиа от финик и изыдоша в сретение ему, и зваху (глаголюще): осанна, благословен грядый во имя Господне, Царь израилев. Обрет же Иисус осля, вседе на не, якоже есть писано: не бойся, дщи сионя: се, Царь твой грядет, седя на жребяти осли. Сих же не разумеша ученицы его прежде: но егда прославися Иисус, тогда помянуша, яко сия быша о нем писана, и сия сотвориша ему. Свидетелствоваше убо народ, иже бе (прежде) с ним, егда лазаря возгласи от гроба и воскреси его от мертвых: сего ради и срете его народ, яко слышаша его сие сотворша знамение. Фарисее убо реша к себе: видите, яко ни каяже польза есть? се, мир по нем идет. Бяху же нецыи еллини от пришедших, да поклонятся в праздник: сии убо приступиша к филиппу, иже бе от вифсаиды галилейския, и моляху его, глаголюще: господи, хощем Иисуса видети. Прииде филипп и глагола андреови: и паки андрей и филипп глаголаста Иисусови. Иисус же отвеща има, глаголя: прииде час, да прославится Сын Человеческий: аминь, аминь глаголю вам: аще зерно пшенично пад на земли не умрет, то едино пребывает: аще же умрет, мног плод сотворит: любяй душу свою погубит ю, и ненавидяй души своея в мире сем в живот вечный сохранит ю: аще кто мне служит, мне да последствует, и идеже есмь аз, ту и слуга мой будет: и аще кто мне служит, почтит его Отец (мой): ныне душа моя возмутися: и что реку? Отче, спаси мя от часа сего: но сего ради приидох на час сей: Отче, прослави имя твое. Прииде же глас с небесе: и прославих, и паки прославлю. Народ же стояй и слышав, глаголаху: гром бысть. Инии глаголаху: ангел глагола ему. Отвеща Иисус и рече: не мене ради глас сей бысть, но народа ради: ныне суд есть миру сему: ныне князь мира сего изгнан будет вон: и аще аз вознесен буду от земли, вся привлеку к себе. Сие же глаголаше, назнаменуя, коею смертию хотяше умрети. Отвеща ему народ: мы слышахом от закона, яко Христос пребывает во веки: како ты глаголеши: вознестися подобает Сыну Человеческому? кто есть сей Сын Человеческий? Рече же им Иисус: еще мало время свет в вас есть: ходите, дондеже свет имате, да тма вас не имет: и ходяй во тме не весть, камо идет: дондеже свет имате, веруйте во свет, да сынове света будете. Сия глагола Иисус, и отшед скрыся от них. Толика знамения сотворшу ему пред ними, не вероваху в него, да сбудется слово исаии пророка, еже рече: Господи, кто верова слуху нашему, и мышца Господня кому открыся? Сего ради не можаху веровати, яко паки рече исаиа: ослепи очи их и окаменил есть сердца их, да не видят очима, ни разумеют сердцем, и обратятся, и исцелю их. Сия рече исаиа, егда виде славу его и глагола о нем. Обаче убо и от князь мнози вероваша в него, но фарисей ради не исповедоваху, да не из сонмищ изгнани будут: возлюбиша бо паче славу человеческую, неже славу Божию. Иисус же воззва и рече: веруяй в мя не верует в мя, но в пославшаго мя: и видяй мя видит пославшаго мя: аз свет в мир приидох, да всяк веруяй в мя во тме не пребудет: и аще кто услышит глаголголы моя и не верует, аз не сужду ему: не приидох бо, да сужду мирови, но да спасу мир: отметаяйся мене и не приемляй глаголгол моих имать судящаго ему: слово, еже глаголах, то судит ему в последний день: яко аз от себе не глаголах, но пославый мя Отец, той мне заповедь даде, что реку и что возглаголю: и вем, яко заповедь его живот вечный есть: яже убо аз глаголю, якоже рече мне Отец, тако глаголю.