От Иоанна святое благовествование, глава 18

(И) сия рек Иисус, изыде со ученики своими на он пол потока кедрска, идеже бе вертоград, в оньже вниде сам и ученицы его: ведяше же иуда предаяй его место, яко множицею собирашеся Иисус ту со ученики своими. Иуда убо приемь спиру и от архиерей и фарисей слуги, прииде тамо со светилы и свещами и оружии. Иисус же ведый вся грядущая нань, изшед рече им: кого ищете? Отвещаша ему: Иисуса назореа. глагола им Иисус: аз есмь. Стояше же и иуда, иже предаяше его, с ними. Егда же рече им: аз есмь, идоша вспять и падоша на земли. Паки убо вопроси их (Иисус): кого ищете? Они же реша: Иисуса назореа. Отвеща Иисус: рех вам, яко аз есмь: аще убо мене ищете, оставите сих ити: да сбудется слово, еже рече, яко ихже дал еси мне, не погубих от них ни когоже. Симон же петр, имый нож, извлече его и удари архиереова раба и уреза ему ухо десное: бе же имя рабу малх. Рече убо Иисус петрови: вонзи нож в ножницу: чашу, юже даде мне Отец, не имам ли пити ея? Спира же и тысящник и слуги иудейстии яша Иисуса и связаша его, и ведоша его ко анне первее: бе бо тесть каиафе, иже бе архиерей лету тому: бе же каиафа давый совет иудеом, яко уне есть единому человеку умрети за люди. По Иисусе же идяше симон петр и другий ученик: ученик же той бе знаемь архиереови и вниде со Иисусом во двор архиереов: петр же стояше при дверех вне. Изыде убо ученик той, иже бе знаемь архиереови, и рече двернице и введе петра. Глагола же раба дверница петрови: еда и ты ученик еси Человека сего? Глагола он: несмь. Стояху же раби и слуги огнь сотворше, яко зима бе, и греяхуся: бе же с ними петр стоя и греяся. Архиерей же вопроси Иисуса о ученицех его и о учении его. Отвеща ему Иисус: аз не обинуяся глаголах миру: аз всегда учах на сонмищих и в церкви, идеже всегда иудее снемлются, и тай не глаголах ничесоже: что мя вопрошаеши? вопроси слышавших, что глаголах им: се, сии ведят, яже рех аз. Сия же рекшу ему, един от предстоящих слуг удари в ланиту Иисуса, рек: тако ли отвещаваеши архиереови? Отвеща ему Иисус: аще зле глаголах, свидетелствуй о зле: аще ли добре, что мя биеши? Посла же его анна связана к каиафе архиереови. Бе же симон петр стоя и греяся. Реша же ему: еда и ты от ученик его еси? Он (же) отвержеся и рече: несмь. Глагола един от раб архиереовых, южика сый, емуже петр уреза ухо: не аз ли тя видех в вертограде с ним? Паки убо петр отвержеся, и абие петель возгласи. Ведоша же Иисуса от каиафы в претор. Бе же утро: и тии не внидоша в претор, да не осквернятся, но да ядят пасху. Изыде же пилат к ним вон и рече: кую речь приносите на Человека сего? Отвещаша и реша ему: аще не бы (был) сей злодей, не быхом предали его тебе. Рече же им пилат: поимите его вы и по закону вашему судите ему. Реша же ему иудее: нам не достоит убити ни когоже: да слово Иисусово сбудется, еже рече, назнаменуя, коею смертию хотяше умрети. Вниде убо паки пилат в претор и пригласи Иисуса и рече ему: ты ли еси Царь иудейск? Отвеща ему Иисус: о себе ли ты сие глаголеши, или инии тебе рекоша о мне? Отвеща пилат: еда аз жидовин есмь? род твой и архиерее предаша тя мне: что еси сотворил? Отвеща Иисус: Царство мое несть от мира сего: аще от мира сего было бы Царство мое, слуги мои (убо) подвизалися быша, да не предан бых был иудеом: ныне же Царство мое несть отсюду. Рече же ему пилат: убо Царь ли еси ты? Отвеща Иисус: ты глаголеши, яко Царь есмь аз: аз на сие родихся и на сие приидох в мир, да свидетелствую истину: (и) всяк, иже есть от истины, послушает гласа моего. Глагола ему пилат: что есть истина? И сие рек, паки изыде ко иудеом и глагола им: аз ни единыя вины обретаю в нем: есть же обычай вам, да единаго вам отпущу на пасху: хощете ли убо, (да) отпущу вам Царя иудейска? Возопиша же паки вси, глаголюще: не сего, но варавву. Бе же варавва разбойник.