От Луки святое благовествование, глава 18

глаголаше же и притчу к ним, како подобает всегда молитися и не стужати (си), глаголя: судия бе некий в некоем граде, Бога не бояся и человек не срамляяся. Вдова же некая бе во граде том: и прихождаше к нему, глаголющи: отмсти мене от соперника моего. И не хотяше на долзе времени. Последи же рече в себе: аще и Бога не боюся, и человек не срамляюся: но зане творит ми труды вдовица сия, отмщу ея: да не до конца приходящи застоит мене. Рече же Господь: слышите, что судия неправды глаголет? Бог же не имать ли сотворити отмщение избранных своих, вопиющих к нему день и нощь, и долготерпя о них? глаголю вам, яко сотворит отмщение их вскоре: обаче Сын Человеческий пришед убо обрящет ли (си) веру на земли? Рече же и ко другим уповающым собою, яко суть праведницы, и уничижающым прочих, притчу сию: человека два внидоста в церковь помолитися: един фарисей, а другий мытарь. Фарисей же став, сице в себе моляшеся: Боже, хвалу тебе воздаю, яко несмь якоже прочии человецы, хищницы, неправедницы, прелюбодее, или якоже сей мытарь: пощуся двакраты в субботу, десятину даю всего елико притяжу. Мытарь же издалеча стоя, не хотяше ни очию возвести на небо: но бияше перси своя, глаголя: Боже, милостив буди мне грешнику. глаголю вам, яко сниде сей оправдан в дом свой паче онаго: яко всяк возносяйся смирится, смиряяй же себе вознесется. Приношаху же к нему и младенцы, да их коснется: видевше же ученицы запретиша им. Иисус же призвав их, глагола: оставите детей приходити ко мне и не браните им: таковых бо есть Царствие Божие: аминь бо глаголю вам: иже аще не приимет Царствия Божия яко отроча, не имать внити в не. И вопроси его некий князь, глаголя: Учителю благий, что сотворив, живот вечный наследствую? Рече же ему Иисус: что мя глаголеши блага? никтоже благ, токмо един Бог: заповеди веси: не прелюбы твори, не убий, не укради, не лжесвидетелствуй, чти отца твоего и матерь твою. Он же рече: вся сия сохраних от юности моея. Слышав же сия Иисус рече ему: еще единаго не докончал еси: вся, елика имаши, продаждь и раздай нищым: и имети имаши сокровище на небеси: и гряди вслед мене. Он же слышав сие, прискорбен бысть: бе бо богат зело. Видев же его Иисус прискорбна бывша, рече: како не удобь имущии богатство в Царствие Божие внидут: удобее бо есть вельбуду сквозе иглине ушы проити, неже богату в Царствие Божие внити. Реша же слышавшии: то кто может спасен быти? Он же рече: невозможная у человек возможна суть у Бога. Рече же петр: се, мы оставихом вся и по тебе идохом. Он же рече им: аминь глаголю вам, яко никтоже есть, иже оставит дом, или родители, или братию, или сестры, или жену, или чада, Царствия ради Божия, иже не приимет множицею во время сие, и в век грядущий живот вечный. Поемь же обанадесяте ученики своя, рече к ним: се, восходим во Иерусалим, и скончаются вся писанная пророки о Сыне Человечесте: предадят бо его языком и поругаются ему, и укорят его и оплюют его, и бивше убиют его: и в третий день воскреснет. И тии ничесоже от сих разумеша: и бе глаголгол сей сокровен от них, и не разумеваху глаголголемых. Бысть же егда приближишася во иерихон, слепец некий седяше при пути прося: слышав же народ мимоходящь, вопрошаше: что убо есть се? Поведаша же ему, яко Иисус назарянин мимоходит. И возопи, глаголя: Иисусе Сыне давидов, помилуй мя. И предидущии прещаху ему, да умолчит: он же паче множае вопияше: Сыне давидов, помилуй мя. Став же Иисус повеле привести его к себе. Приближшуся же ему к нему, вопроси его, глаголя: что хощеши, да ти сотворю? Он же рече: Господи, да прозрю. Иисус же рече ему: прозри: вера твоя спасе тя. И абие прозре, и вслед его идяше, славя Бога. И вси людие видевше воздаша хвалу Богови.