От Луки святое благовествование, глава 19

И вшед прохождаше иерихон. И се, муж нарицаемый закхей, и сей бе старей мытарем, и той бе богат: и искаше видети Иисуса, кто есть, и не можаше от народа, яко возрастом мал бе: и предитек, возлезе на ягодичину, да видит, яко хотяше мимо ея проити. И яко прииде на место, воззрев Иисус виде его и рече к нему: закхее, потщався слези: днесь бо в дому твоем подобает ми быти. И потщався слезе и прият его радуяся. И видевше вси роптаху, глаголюще, яко ко грешну мужу вниде витати. Став же закхей рече ко Господу: се, пол имения моего, Господи, дам нищым: и аще кого чим обидех, возвращу четверицею. Рече же к нему Иисус, яко днесь спасение дому сему бысть, зане и сей сын авраамль есть: прииде бо Сын Человечь взыскати и спасти погибшаго. Слышащым же им сия, приложь рече притчу, зане близ ему быти Иерусалима, и мняху, яко абие Царство Божие хощет явитися. Рече убо: человек некий добра рода иде на страну далече прияти себе царство и возвратитися: призвав же десять раб своих, даде им десять мнас и рече к ним: куплю дейте, дондеже прииду. И граждане его ненавидяху его и послаша послы вслед его, глаголюще: не хощем сему, да царствует над нами. И бысть егда возвратися приим царство, рече пригласити рабы тыя, имже даде сребро, да увесть, какову куплю суть сотворили. Прииде же первый, глаголя: господи, мнас твоя придела десять мнас. И рече ему: благо, рабе добрый: яко о мале верен был еси, буди область имея над десятию градов. И прииде вторый, глаголя: господи, мнас твоя сотвори пять мнас. Рече же и тому: и ты буди над пятию градов. И другий прииде, глаголя: господи, се, мнас твоя, юже имех положену во убрусе: бояхся бо тебе, яко человек яр еси, вземлеши, егоже не положил еси, и жнеши, егоже не сеял еси. Глагола же ему: от уст твоих сужду ти, лукавый рабе: ведел еси, яко аз человек яр есмь, вземлю, егоже не положих, и жну, егоже не сеях: и почто не вдал еси моего сребра купцем, и аз пришед с лихвою истязал бых е? И предстоящым рече: возмите от него мнас и дадите имущему десять мнас. И реша ему: господи, имать десять мнас. Глаголю бо вам, яко всякому имущему дастся: а от неимущаго, и еже имать, отимется от него: обаче враги моя оны, иже не восхотеша мене, да царь бых был над ними, приведите семо и изсецыте предо мною. И сия рек, идяше преди, восходя во Иерусалим. И бысть яко приближися в вифсфагию и вифанию, к горе нарицаемей елеон, посла два ученик своих, глаголя: идита в прямную весь: (и) в нюже входяща обрящета жребя привязано, на неже никтоже николиже от человек вседе: отрешша е приведита: и аще кто вы вопрошает: почто отрешаета? сице рцыта ему, яко Господь его требует. Шедша же посланная обретоста, якоже рече има. Отрешающема же има жребя, рекоша господие его к нима: что отрешаета жребя? Она же рекоста, яко Господь его требует. И приведоста е ко Иисусови: и возвергше ризы своя на жребя, всадиша Иисуса. Идущу же ему, постилаху ризы своя по пути. Приближающужеся ему уже (абие) к низхождению горе елеонстей, начаша все множество ученик радующеся хвалити Бога гласом велиим о всех силах, яже видеша, глаголюще: благословен грядый Царь во имя Господне: мир на небеси и слава в вышних. И нецыи фарисее от народа реша к нему: Учителю, запрети учеником твоим. И отвещав рече им: глаголю вам, яко, аще сии умолчат, камение возопиет. И яко приближися, видев град, плакася о нем, глаголя: яко аще бы разумел и ты, в день сей твой, еже к смирению твоему: ныне же скрыся от очию твоею: яко приидут дние на тя, и обложат врази твои острог о тебе, и обыдут тя, и оымут тя отвсюду, и разбиют тя и чада твоя в тебе, и не оставят камень на камени в тебе: понеже не разумел еси времене посещения твоего. И вшед в церковь, начат изгонити продающыя в ней и купующыя, глаголя им: писано есть: дом мой дом молитвы есть: вы же сотвористе его пещеру разбойником. И бе учя по вся дни в церкви. Архиерее же и книжницы искаху его погубити, и старейшины людем: и не обретаху, что бы сотворили ему: людие бо вси держахуся его, послушающе его.