От Матфея святое благовествование, глава 12

В то время иде Иисус в субботы сквозе сеяния: ученицы же его взалкаша и начаша востерзати класы и ясти. Фарисее же видевше реша ему: се, ученицы твои творят, егоже не достоит творити в субботу. Он же рече им: несте ли чли, что сотвори давид, егда взалка сам и сущии с ним? како вниде в храм Божий и хлебы предложения снеде, ихже не достойно бе ему ясти, ни сущым с ним, токмо иереем единым? или несте чли в законе, яко в субботы священницы в церкви субботы сквернят и неповинни суть? глаголю же вам, яко церкве боле есть зде: аще ли бысте ведали, что есть: милости хощу, а не жертвы, николиже убо бысте осуждали неповинных: господь бо есть и субботы Сын Человеческий. И прешед оттуду, прииде на сонмище их. И се, человек бе ту, руку имый суху. И вопросиша его, глаголюще: аще достоит в субботы целити? да на него возглаголют. Он же рече им: кто есть от вас человек, иже имать овча едино, и аще впадет сие в субботы в яму, не имет ли е и измет? кольми убо лучши есть человек овчате? темже достоит в субботы добро творити. Тогда глагола человеку: простри руку твою. И простре: и утвердися цела яко другая. Фарисее же шедше совет сотвориша на него, како его погубят. Иисус же разумев отиде оттуду. И по нем идоша народи мнози, и изцели их всех: и запрети им, да не яве его творят: яко да сбудется реченное исаием пророком, глаголющим: се, отрок мой, егоже изволих, возлюбленный мой, наньже благоволи душа моя: положу Дух мой на нем, и суд языком возвестит: не преречет, ни возопиет, ниже услышит кто на распутиих гласа его: трости сокрушенны не преломит и лена внемшася не угасит, дондеже изведет в победу суд: и на имя его языцы уповати имут. Тогда приведоша к нему беснующася слепа и нема: и изцели его, яко слепому и немому глаголати и глядати. И дивляхуся вси народи глаголюще: еда сей есть (Христос) Сын давидов? Фарисее же слышавше реша: сей не изгонит бесы, токмо о веельзевуле князи бесовстем. Ведый же Иисус мысли их, рече им: всякое царство раздельшееся на ся запустеет, и всяк град или дом разделивыйся на ся не станет. И аще сатана сатану изгонит, на ся разделился есть: како убо станет царство его? И аще аз о веельзевуле изгоню бесы, сынове ваши о ком изгонят? сего ради тии вам будут судии. Аще ли же аз о Дусе Божии изгоню бесы, убо постиже на вас Царствие Божие. Или како может кто внити в дом крепкаго и сосуды его расхитити, аще не первее свяжет крепкаго, и тогда дом его расхитит? Иже несть со мною, на мя есть: и иже не собирает со мною, расточает. Сего ради глаголю вам: всяк грех и хула отпустится человеком: а яже на Духа хула не отпустится человеком: и иже аще речет слово на Сына Человеческаго, отпустится ему: а иже речет на Духа святаго, не отпустится ему ни в сей век, ни в будущий. Или сотворите древо добро и плод его добр: или сотворите древо зло и плод его зол: от плода бо древо познано будет. Порождения ехиднова, како можете добро глаголати, зли суще? От избытка бо сердца уста глаголют. Благий человек от благаго сокровища износит благая: и лукавый человек от лукаваго сокровища износит лукавая. глаголю же вам, яко всяко слово праздное, еже аще рекут человецы, воздадят о нем слово в день судный: от словес бо своих оправдишися и от словес своих осудишися. Тогда отвещаша нецыи от книжник и фарисей, глаголюще: учителю, хощем от тебе знамение видети. Он же отвещав рече им: род лукав и прелюбодей знамения ищет, и знамение не дастся ему, токмо знамение ионы пророка: якоже бо бе иона во чреве китове три дни и три нощы, тако будет и Сын Человеческий в сердцы земли три дни и три нощы. Мужие ниневитстии востанут на суд с родом сим и осудят его, яко покаяшася проповедию иониною: и се, боле ионы зде. Царица южская востанет на суд с родом сим и осудит и, яко прииде от конец земли слышати премудрость соломонову: и се, боле соломона зде. Егда же нечистый дух изыдет от человека, преходит сквозе безводная места, ищя покоя, и не обретает: тогда речет: возвращуся в дом мой, отнюдуже изыдох. И пришед обрящет празден, пометен и украшен: тогда идет и поймет с собою седмь иных духов лютейших себе, и вшедше живут ту: и будут последняя человеку тому горша первых. Тако будет и роду сему лукавому. Еще же ему глаголющу к народом, се, Мати (его) и братия его стояху вне, ищуще глаголати ему. Рече же некий ему: се, Мати твоя и братия твоя вне стоят, хотяще глаголати тебе. Он же отвещав рече ко глаголющему ему: кто есть Мати моя, и кто суть братия моя? И простер руку свою на ученики своя, рече: се, Мати моя и братия моя: иже бо аще сотворит волю Отца моего, иже есть на небесех, той брат мой, и сестра, и Мати (ми) есть.