Послание к Римлянам, глава 4

Что убо речем авраама отца нашего обрести по плоти? Аще бо авраам от дел оправдася, имать похвалу, но не у Бога. Что бо писание глаголет? верова же авраам Богови, и вменися ему в правду. Делающему же мзда не вменяется по благодати, но по долгу: а не делающему, верующему же во оправдающаго нечестива, вменяется вера его в правду. Якоже и давид глаголет блаженство человека, емуже вменяет Бог правду, без дел закона: блажени, ихже отпустишася беззакония и ихже прикрышася греси: блажен муж, емуже не вменит Господь греха. Блаженство убо сие на обрезание ли, или на необрезание? Глаголем бо, яко вменися аврааму вера в правду. Како убо вменися ему, во обрезании ли сущу, или в необрезании, не во обрезании, но в необрезании. И знамение прият обрезания, печать правды веры, яже в необрезании. Яко быти ему отцу всех верующих в необрезании, во еже вменитися и тем в правду. и отцу обрезания, не сущым точию от обрезания, но и ходящым в стопах веры, яже (бе) в необрезании отца нашего авраама. Не законом бо обетование аврааму, или семени его, еже быти ему наследнику мирови, но правдою веры. Аще бо сущии от закона наследницы, испразднися вера, и разорися обетование: закон бо гнев соделовает: идеже бо несть закона, (ту) ни преступления. Сего ради от веры, да по благодати, во еже быти известну обетованию всему семени, не точию сущему от закона, но и сущему от веры авраамовы, иже есть отец всем нам, якоже есть писано: яко отца многим языком положих тя, прямо Богу, емуже верова, животворящему мертвыя и нарицающу не сущая яко сущая. Иже паче упования во упование верова, во еже быти ему отцу многим языком, по реченному: тако будет семя твое. И не изнемог верою, ни усмотри своея плоти уже умерщвленныя, столетен негде сый, и мертвости ложесн сарриных: во обетовании же Божии не усумнеся неверованием, но возможе верою, дав славу Богови и известен быв, яко, еже обеща, силен есть и сотворити. Темже и вменися ему в правду. Не писано же бысть за того единаго точию, яко вменися ему, но и за ны, имже хощет вменитися, верующым в воскресившаго Иисуса Христа Господа нашего из мертвых, иже предан бысть за прегрешения наша и воста за оправдание наше.