От Марка святое благовествование, глава 7

И собрашася к нему фарисее и нецыи от книжник, пришедшии от Иерусалима: и видевше некиих от ученик его нечистыми руками, сиречь неумовеными, ядущих хлебы, ругахуся. Фарисее бо и вси иудее, аще не трыюще умыют рук, не ядят, держаще предания старец: и от торжища, аще не покуплются, не ядят. И ина многа суть, яже прияша держати: погружения сткляницам и чваном и котлом и одром. Потом же вопрошаху его фарисее и книжницы: почто ученицы твои не ходят по преданию старец, но неумовеными руками ядят хлеб? Он же отвещав рече им, яко добре пророчествова исаиа о вас лицемерех, якоже есть писано: сии людие устнами мя чтут, сердце же их далече отстоит от мене, всуе же чтут мя, учаще учением, заповедем человеческим: оставльше бо заповедь Божию, держите предания человеческая, крещения чваном и сткляницам, и ина подобна такова многа творите. И глаголаше им: добре отметаете заповедь Божию, да предание ваше соблюдете: Моисей бо рече: чти отца твоего и матерь твою: и иже злословит отца или матерь, смертию да умрет: вы же глаголете: аще речет человек отцу или матери: корван, еже есть дар, иже аще пользовался еси от мене: и не ктому оставляете его что сотворити отцу своему или матери своей, преступающе слово Божие преданием вашим, еже предасте: и подобна такова многа творите. И призвав весь народ, глаголаше им: послушайте мене вси и разумейте: ничтоже есть внеуду человека входимо в онь, еже может осквернити его: но исходящая от него, та суть сквернящая человека: аще кто имать ушы слышати, да слышит. И егда вниде в дом от народа, вопрошаху его ученицы его о притчи. И глагола им: тако ли и вы неразумливи есте? не разумеете ли, яко все, еже извне входимое в человека, не может осквернити его? яко не входит ему в сердце, но во чрево: и афедроном исходит, истребляя вся брашна. глаголаше же, яко исходящее от человека, то сквернит человека: извнутрь бо от сердца человеческа помышления злая исходят, прелюбодеяния, любодеяния, убийства, татьбы, лихоимства, (обиды,) лукавствия, лесть, студодеяния, око лукаво, хула, гордыня, безумство: вся сия злая извнутрь исходят и сквернят человека. И оттуду востав, иде в пределы т¦рски и сидонски: и вшед в дом, ни когоже хотяше, дабы его чул: и не може утаитися. Слышавши бо жена о нем, еяже дщи имяше духа нечиста, пришедши припаде к ногама его: жена же бе еллинска, сирофиникисса родом: и моляше его, да беса изженет из дщере ея. Иисус же рече ей: остави, да первее насытятся чада: несть бо добро отяти хлеб чадом и поврещи псом. Она же отвещавши глагола ему: ей, Господи: ибо и пси под трапезою ядят от крупиц детей. И рече ей: за сие слово, иди: изыде бес из дщере твоея. И шедши в дом свой, обрете беса изшедша и дщерь лежащу на одре. И паки изшед Иисус от предел тирских и сидонских, прииде на море галилейско, между пределы декапольски. И приведоша к нему глуха и гугнива, и моляху его, да возложит нань руку. И поемь его от народа единаго, вложи персты своя во ушы его и плюнув коснуся языка его: и воззрев на небо, воздохну и глагола ему: еффафа, еже есть разверзися. И абие разверзостася слуха его, и разрешися уза языка его, и глаголаше право. И запрети им, да ни комуже поведят: елико же им той запрещаше, паче излиха проповедаху. И преизлиха дивляхуся, глаголюще: добре все творит: и глухия творит слышати, и немыя глаголати.